Informatie voor pashouders op Golfclub De Semslanden
Maarn, maart 2019
Het zal u niet zijn ontgaan dat er de laatste tijd enige veranderingen zijn geweest bij het gebruik van onze Handicarts.
Allereerst is er sinds ruim een jaar een GPS-systeem op alle Handicarts aangebracht. Dat is gebeurd om het mogelijk te maken om te blijven spelen, bijvoorbeeld ook wanneer de golfbaan nat is. Kwetsbare gebieden zoals tees, greens, heide en ook natte fairways worden dan beschermd.
Daarmee wordt het mogelijk de karren langer door te laten rijden bij slecht weer. Dat is natuurlijk in het belang van alle pashouders.
Op uw golfbaan zal vanaf maandag 1 april 2019 gestart worden met het direct afrekenen van de rondes via de MijnHandicart-terminal. Hieronder staat beschreven hoe dit allemaal werkt.
Wij adviseren u de aan u toegestuurde nieuwsbrief goed door te lezen. Belangrijk te weten is dat u voortaan uw Handicartpas altijd moet meenemen om te kunnen betalen.
Dit jaar zal Stichting Handicart op alle banen waar Handicarts van de stichting rijden kastjes (terminals) plaatsen waarmee pashouders de Handicarts kunnen reserveren, waarmee zij kunnen inchecken en waarmee zij het gebruik van de Handicart direct kunnen afrekenen. U kunt de terminal vergelijken met de kastjes die worden gebruikt bij het openbaar vervoer om een OV chip kaart te lezen.
Wanneer u via de website of de nieuwe App een Handicart heeft gereserveerd kunt u op de golfbaan via de terminal inchecken. De terminal “vraagt” (via de blauwe oplichtende knoppen) of u alleen speelt, of u met een tweede pashouder samen speelt, of met een niet-pashouder. Op iedere golfbaan is hiervoor een instructiekaart aanwezig (klik hier voor een voorbeeld). Wanneer u bent ingecheckt verschijnt in het display het karnummer van de Handicart die voor u klaar staat.
QR code
Met de MijnHandicart App kunt u ook inchecken op de golfbaan via de QR scanner op uw telefoon. De QR code is een vierkantje met verschillende zwarte en grijze vlakjes. Iedere golfbaan met Handicarts heeft een eigen QR code. Wanneer u deze code scant komt u vanzelf op de betreffende MijnHandicart pagina van de App.
Waarom doet Stichting Handicart dit ?
Door het ieder jaar stijgend aantal Handicartpashouders heeft Stichting Handicart besloten zoveel mogelijk processen te automatiseren. Het hierboven genoemde systeem is daar één voorbeeld van.
Jaarlijks worden er nu meer dan 125.000 rondes gereden. Het administreren van de rondes en de bijbehorende betalingen is te omvangrijk om met de hand te (blijven) doen. Met deze stap willen wij het voor iedereen eenvoudiger maken.
Stichting Handicart gaat nu direct met u afrekenen.
Dit heeft voor alle betrokkenen een aantal voordelen. Voor u als pashouder omdat u met uw pas in het hele land op 112 banen 732 Handicarts kunt gebruiken zonder dat u direct hoeft te betalen. Voor de golfbanen omdat zij hierdoor minder administratie hoeven te voeren en tenslotte voor Stichting Handicart omdat wij direct met u kunnen afrekenen.
Hoe werkt het?
Via een nieuwe website (en ook een nieuwe App voor op uw telefoon) kunt u zelf uw Handicart reserveren.
U kunt eenvoudig zelf inloggen en van het systeem gebruik maken. (klik hier om te handleiding te lezen). Hiervoor maakt u gebruik van het e-mailadres dat bij ons bekend is. Wanneer u het wachtwoord niet weet gebruikt u de functie: “wachtwoord vergeten”. Daarmee kunt u eenvoudig uw wachtwoord (opnieuw) instellen.
Heeft u een Handicart gereserveerd dan hoeft u zich alleen nog door middel van uw Handicartpas aan te melden bij de terminal. Gebruikt u de App dan kunt u dit met de QR scanner op uw telefoon doen. Via de scanner logt u direct in op de website MijnHandicart.
Zodra het systeem uw reservering herkent, wordt de voor u gereserveerde Handicart vrijgegeven. U ziet op de terminal het nummer van de voor u klaarstaande Handicart.
Het zal even wennen zijn!
Voor vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat of met de shop.
Jan Roukema is onze clubconsul voor de Handicarts.